Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Friday, November 27, 2009

SiRi SeMiNaR PeRaDaBaN MeLaYu

assalamualaikum semua...wah!!!wah!!!wah!!! lamanya rasa tak tulis blog ni...huhuhu...rindu sangat...tak ada masa nak mereka ayat untuk blog...sekarang ni dah tak sabar nak tulis apa yang terpendam dekat dalam hati ini...hehehe...erm...untuk pengetahuan semua siri seminar peradaban melayu ini diadakan di dewan bahasa dan pustaka pada 23 dan 24 november lalu...kami dari IPM semuanya terlibat serta iaitu menjadi urus setia seminar...seronok sangat sebab dapat belajar benda baru...ketika hari seminar aku rasa sangat-sangat seronok..asyik tersenyum sahaja... :D :) tak tahulah kenapa jadi macam itu...

erm...alhamdulillah seminar berjalan dengan lancar...paling seronok aku dapat berjumpe dengan penulis novel iaitu nor zailina nordin dan penulis buku mas adeki...cikgu mas adeki ini penulis buku antologi gurindam Seuntai Kasih Secebis Harapan. Kebetulan aku memang mahu mencari koleksi gurindam untuk diuatkan dalam blog pejabat aku...apa lagi memang aku sangat-sangat terujalah berjumpa dengan cikgu mas adeki itu...jadi kau pun membeli buku antologi gurindam itu sebuah...harganya cikgu bagi diskaun dekat aku...beliau jual dekat aku hanya dengan harga RM 20 sahaja...

satu lagi apa yang seronoknya ialah aku juga dapat bergambar dengan pengarah IPM merangkap ketua di jabatan aku iaitu Professor Emeritus Abdullah Hassan...dan aku juga dapat bergambar dengan Professor Adnan Nawang merangkap penyandang kursi za'ba di IPM... Kedua-duanya juga adalah penulis buku...aku sangat kagum dapat bergambar dengan beliau... :)

selain itu, aku dan semua staf juga tidak ketinggalan untuk membeli-belah di Sogo...hehehe... seronok...macam-macam kerenah manusia yang aku tengok di Sogo...dan yang aku tak lepaskan peluang untuk mengambil gambar adalah gambar ini...iaitu gambar seorang ibu mengendong anaknya dibelakang badannya...dan menggunakan kain yg sedondon dengan baju siibu...

tegok tu...maniskan...mak bawa anak kat belakang...

1,2,3 senyum semua... :) :) :)

No comments: