Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Thursday, January 7, 2010

Zoo Taiping dalam memori...

wah!wah!wah! seronok yer dapat pergi bercuti dengan keluarga tercinta.walaupun kami hanya jalan-jalan di zoo negara sahaja tetapi banyak kenangan yang tak boleh ku lupakan.hehehe...kami pergi ke sana pada 31 disember iaitu pada hari khamis.tak dapat nak digambarkan perasaan ini.seronok sangat.seronok...seronok...seronok... :)

kami bertolak ke zoo taipina selepas solat subuh di rumah.erm...dalam anggaran 6.30 pagi la.semua ahli keluarga pergi kecuali adik ku yang berada di matriks dan lelaki yang baru habis spm.sesampai di zoo kami sudah disambut oleh kera-kera yang berkeliaran di laur zoo taiping.hehehe...kera-kera itu terus menghampiri van kami...hehehe...tapi mereka bukan menyerang kami cuma mereka mahu makanan sahaja.kami apa lagi seronok memberi mereka makan.erm...ada juga yang kera yang membawa anaknya...sungguh comel dan aku sungguh teruja.ibuku dan adik ku takut dengan kera-kera itu.hehehe...sebab kera tu memang nampak macam garang pon.tapi aku masih mahu ambil gambar-gambar mereka.hehehe...puas mereka nasihatkan aku, tapi aku hanya tersenyum sahaja...ngehngehngeh... :D


selepas itu,barulah kami masuk dan membeli tiket untuk masuk ke dalam zoo.erm...abahku belanja kami semua.hehehe...berapa ae harga tiket tu.rasanya dalam rm12 seorang.hehehe...aku sungguh teruja apabila masuk dalam zoo tu.samapai adik ku cakap 'ko ni ayong exited betul.macam budak-budak".hehehe...aku hanya tersenyum dan aku cakap kepadanya "hehehe...biasa la,dah lama tak pergi jalan-jalan.asyik kerja...kerja...tension la juga...hehehe..."

di dalam zoo,sambil berjalan-jalan aku memang tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar-gambarku bersama-sama haiwan dan juga gambar-gambar haiwan untuk di masukkan didalam blog untuk tatapan semua pembaca.hehehe... :)


my beloved family...


cute jer kan haiwan ni...=)












comelnya...=)

kami dapat tengok buaya ni baru lepas gaduh...hehehe...best3...=)







tengok cantik tak tengkok ku... =)


sap boleh lawan badan aku ini??? =)


tengok tapir ni malu-malu pula.... ;)


inilah muka-muka penat selepas 2jam berada di dlm zoo tapi aku tetap ceria...hehehe...=D

No comments: