Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Tuesday, October 12, 2010

Selamat Tinggal Tapah Road !!

Ini gambar sekadar hiasan jer..hehehe..Tapi kalau betul best yer kan.. ^_^


Selamat tinggal Tapah Road. Hua sedih yer nak tinggalkan Tapah Road. =( Hari Jumaat bersamaan dengan 8 Oktober 2010. Erm mungkin hari yang terakhir Tiqah menjejaki rumah Tiqah di sana. Lepas ini tak tahu bila pula Tiqah akan pergi sana. Herm. Entah la. Rasa sebak menyelubungi diri ketika Tiqah ingin berlepas dari sana. Ya Allah.. Sudah 11 tahun duduk sana. Macam mana tak rasa sebak. Membesar di sana. Sekolah disana. Mendapat kawan disana. Ya Allah, sedih yer.

Dengan perginya diriku di sana. Akan meninggalkan seribu satu cerita. Almaklumla 11 tahun duduk di sana. Sebelum tinggal di Perak, aku pernah tinggal di Pahang. Tapi tak lama di sana cuma hingga sembilan tahun saja iaitu setakat darjah 3 jer. Lagi pun masa dekat Pahang tu Tiqah masih kecil la juga. Fikiran pun tak matang lagi. (*_*)

Best friend Tiqah dekat Tapah. Haziqah.

"Hua nanti aku mesti rindu kat ko Zieqa. Huhuhu.. Sedih la. Nanti dah susah nak cerita-cerita dengan ko. Nanti dah tak dapat nak tengok muka ko depan-depan. Macam selalu kalau kita berdua balik kampung kan." Hua..sedih yer.

"Aku dah anggap ko ni macam adik aku. Ko kan lahir sehari lewat dari aku. Kita ni dah macam kembar pun ada. Banyak persamaan. Kadang-kadang instinct kita sama. Macam hari raya hari tu, pakai baju sama jer. Padahal masing-masing tak ada rancang pun nak pakai baju sama."

"Zieqa nanti pasti aku akan rindu dekat ko"
Huhu..sedih yer.

"Aku harap ukhwah yang kita bina ini akan kekal selamanya. Insyaallah. Nanti kalau free datang la rumah aku tau. Ajak family ko sekali. Aku sayang ko Zieqa." (*_*)


Erm..berakhirnya sebauh kisah di rumah quaters KTMB. Dan kini Tiqah akan menetap bersama keluarga di rumah sendiri. Insyaallah. Moga Allah permudahkan segala-gala urusan kami semua. Moga sentiasa dibawah lembayung rahmat kasih Illahi. Insyaallah.

Mood: (^_^) sedih, sayu, rindu, sayang, gembira (*_*)

No comments: