Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Tuesday, June 21, 2011

Kehidupan Baru Bermula

Bermulanya disini
Aku melangkahkan kaki
Demi mengejar sebuah impian
Demi mengenggam segulung ijazah
Walaupun pada awalnya
Debaran amat ketara di dada
Tapi ku tabahkan jua

Kaki ku melangkah mencari BK 13
Di mana aku telah ditempatkan
Sesampai di dalam kelas
Aku terus mencari tempat duduk
Ramai teman-teman yang lain telah ada
Aku melangkah dengan yakin ke tempat duduk yang kosong

Sambil menanti pensyarah masuk
Aku mencari teman baru
Dan sambil tu melihat telatah teman-teman sekelas
Alhamdulillah dalam pencarian mencari teman
Aku telah bertemu dengan seorang yang sama tempat dengan ku
Syukur alhamdulillah ku panjatkan


Pada sesi pertama
Kami telah diarahkan mencari group
Dan alhamdulillah
Group ku telah terbentuk
Dengan terdiri daripada 3 bunga seorang kumbang
Hehehe
Group yang agak unik bagi ku
Nama group kami adalah FF4
Stand for Fabulous Famouse Four

Group ku terdiri daripada Kak Lala, Que, Wan dan aku
Ermm Que and Wan can speak in English very well
But I and kak Lala not good in english
Hihi..
So i will try the best to speak english very well
Insya Allah
Doakan saya yer sahabat-sahabat

Alhamdulillah seminar/kelas pertama dah selesai
Pelbagai jenis kawan telah ku temui
Dari pelbagai latar belakang pekerjaan
Dari pelbagai negeri
Ada yang dari UIA, dari USIM, jabatan polis
Ada yang dari Johor, ada yang dari Terengganu
Dan pelbagai lagi lah

First seminar dah dapat assignment
Dua assignment sekali dapat
Hehehe
Bak kata Puan Zainab kena selalu 'adakan spirit' tu
Maksudnya kena selalu adakan semangat tu
Insya Allah kalau spirit tu selalu ada sampai habis diploma
Insya Allah semuanya anda boleh lakukan dengan baik

Perjalanan ku ke kampus bermula jam 6:15 pagi
Kelas bermula jam 8:30 pagi dan berakhir jam 6:15 petang
Dan sampai di rumah semula pada jam lebih kurang 8 malam
Hampir seharian ku berada di luar rumah
Ya Allah badan ku terasa teramat-amatlah letihnya
Tapi kene kuatkan semangat
Ini baru seminar first takkan dah nak putus asa

Atiqah you can do it !!!
Dont give up ok!!!
Aja aja fighting !!!
Go go cayok !!!
(^__~)




Bingkisan Nuraniku,
-Nurkasih Atieqah-

p/s: to my friend miss zieqa, you make me smile when I write this post. Thank you for accompany me during I making this post. (^_~)

No comments: