Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Wednesday, January 23, 2013

Mior Adzin Danish

Assalamualaikum sahabat semua. Hari ini saya rasa happy sangat-sangat sebab dapat anak buah baru. Walaupun bukan anak buah sendiri. Tapi saya dah anggap kak kema macam akak saya sendiri. Hehe.

Pagi tadi bila dapat msg dari kak kema. Saya yang rasa tak boleh nak buat kerja apa pun. Asyik ulang-alik jer dari meja ke bilik failing. Hahaha. Lawak pun ada. Macam dapat anak sendiri lak. Hihihi. =p 

Alhamdulillah, Mior Adzin Danish, putera kedua kepada Puan Siti Fadzilaton Akmar dan Encik Suniza telah lahir pada 23 Januari 2013 tepat jam 2.26 pagi bersamaan dengan 11 Rabiul Awal di Hospital Slim River. Alhamdulillah.

Patutlah pagi tadi ketika saya membuat assaignment dalam jam 2 pagi saya teringat kat kak kema. Mula-mula macam nak msg dia. Tapi pagi tadi saya kata tak apalah, maybe kak kema tengah tidur. Tak mahu ganggu dia. Sebab sejak dua menjak ni kak kema selalu citer yang die selalu terjaga dalam kol 3 pagi or 4 pagi. So saya putuskan untuk msg dia pagi ini.

Kiteorang ni memang camni. Klo terjaga tengah malam or ada terasa apa-apa mesti kiteowang akan msg untuk bagitahu.(Dah macam kekasih lak kan. Hihihi..) Kadang-kadang tu kiteowang berbalas satu dua msg walaupun dah malam-malam buta. Hehe. =D 

Oklah tanpa membuang masa, jom kita wusya baby Mior Adzin Danish yang comel ini. :)
Kak Yong Junior@Anak sulung kak Kema@Mila vs Kak Yong Senior 
bersama baby Mior Adzin Danish

Alla comei yer dia. Comei macam aunty Iqa dia yer. :p

Amboi Danish kecik-kecik dah pandai posing yer.

Kusyuk yer dia tidur. ;)

Alla alla tomei dia buka mata.

Pagi tadi, saya pergi melawat Kak Kema bersama akak ofis iaitu Kak Ema. Hehe. Masa perjalanan nak masuk ke wad kak Kema, kami berjalan masuk bersama abg Busu@suami kak Kema. And I like Abg Busu punya ayat sebab membuat aku terasa malu sendirian. Hahaha.(poyos jer) =p

"Kak Ema, sekarang ni Iqa melawat Kema bersalin. 
Nanti kita pula yang melawat Iqa bersalin. Yer tak Iqa? Tu pun kalau Iqa dapat orang dekat-dekat sini juga."

Dan saya pun menjawab. "Iqa lambat lagi la Abg Busu." Sambil tergelak malu. Hihihi. ;)

"Elleh yeke lambat lagi? Rugi tau kahwin lambat-lambat ni Iqa. Nanti lambat dapat anaknya."


Saya hanya mampu tergelak mendengar usikan mereka semua. Yerlah adik mereka sorang ni makin lama makin dewasa. Thank a lot my dear Kak Kema, Kak Ema, Abg Busu, Mila and baby Danish. You always make me smile today. (^_^)

Hahaha. Ok I think that all for sweet memory that I want to share with my dearest blogger friends today. =) Nanti kita sambung lagi cerita baby Danish yer. Assalamualaikum sahabat semua dan salam maulidurrasul 1434H.


Bingkisan Nuraniku,
-Nurkasih Atieqah-
23012013

No comments: