Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Sunday, March 24, 2013

REALLY MISS !!!

REALLY MISS!! 

Oit hang rindu kat sapa Tiqah? 

Perh ayat berani mati kot!

Siapa siapa siapa?

Hahahahaha. Adoi korang jangan buat spekulasi melulu yer. Hik3. Kalau nak tahu, I rindu bangat mahu mengupdate blog Bingkisan Nuraniku ni. Tapi apakan daya, setiap kali mahu update, pasti ada saja halangan yang tak boleh dielakkan. Maaf yer teman-teman yang ternanti-nanti my update. Ekekeke. =p

Seriously, sangat rindu. Rindu sangat nak menulis, rindu sangat nak berpantun, rindu sangat nak berpuitis, rindu pada blogger-blogger rindu nak blogwalking dan macam-macam lagi rindu la. Hehe. (Rasa macam poyos jer. Ekeke..)

Ini Aiman Hakim Ridza pelakon Vanila Coklat yang Ensem lagi Cute.

Sekarang ni, mood final exam dah menjelma. Lagi beberapa minggu saya dan sahabat-sahabat seperjuangan akan menduduki final exam. Doakan saya yer sahabat-sahabat. Semoga exam kali ni, tiada apa-apa musibah menimpa saya. In sha Allah. Mohon bantuan daripada Allah segalanya dipermudahkan.

Haa' lagi satu, bulan ni ramai betul kawan-kawan kerja yang satu batch dengan saya ingin dan telah mendirikan rumah tangga. Alhamdulillah. Bulan Mac ni sahaja saya dapat 4 undangan ke majlis perkahwinan. Ahaks3. So dengan ini saya juga ingin membuat pengumuman bahawa mood kawin itu telah meresap ke dalam diri saya. Hik3. =p

Dalam hati turut berkata-kata: 

Uit cik kak, bila lak hang nak kawin? Orang lain dah kawin. Bestnya kan nanti ada orang take care. Tapi betul ke dia leh take care aku? Ermm tak pe la. Entah-entah, aku pun tak boleh nak take care die. Hihihi. Diri sendiri pun kadang-kadang tak terurus dengan kerja lagi, belajar lagi,esaimen lagi. Hehehe. Biar habis study dulu la. Nanti baru fikir ke arah tu. =)

Dalam masa yang sama, saya turut rasa cuak bila duduk-duduk dengan ibu n abah saya. Hanya kami bertiga. Saya takut mereka tanya 

Awak dah ada kawan ke? Bila awak nak kawin? Kalau ibu n abah nak kenalkan dengan anak kawan abah nak ke?

OMG takut yer bila soalan tu keluar dari mulut mereka. Hehehe. Bukan tak nak kahwin. Tapi buat masa ni, saya rasa biarlah saya hidup sendirian dulu. Sebab saya nak tumpu belajar saya. Kerjaya sekarang ni pun boleh dikatakan ada masalah juga dengan majikan. Ahaks3. Poneng kepalo den dengan semua ni. Biarlah saya dah stabil dalam semua dulu, baru boleh fikir pasal rumah tangga ni. In sha Allah. Wait me ok! (Eh nak suruh siapa yang wait tu? =p Ekekeke..)

Oklah saya rasa dah banyak sangat merapu ni. Saya berundur diri dulu yer. Wish me luck in my final exam and my kerjaya. Doakan saya tabah hadapi semua masalah dan rintangan ini dengan sekuat-kuatnya dan setabah-tabahnya. In sha Allah.

Kan Setiap Dugaan Itu Mematangkan Kita. Dan Setiap Dugaan Yang Hadir Itu Pasti Akan Memberi Seribu Satu Pengajaran Yang Boleh Kita Ambil. 

Ok sebelum akhiri post saya kali ni, jom kita lihat wajah-wajah ceria kawan-kawan saya di majlis walimah mereka. Tahniah kak Nora and Din, Kak Aina dan pasangan dan Kak Ros dan Baim. Selamat menjalani alam rumah tangga dan semoga bahagia hingga ke akhirnya. In sha Allah.

Jom sama-sama dengan saya berada di zon mood majlis kahwin. Hik3. Tatata. Assalamualaikum semua. =)



Bingkisan Nuraniku,
-Nurkasih Atieqah-

No comments: