Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Saturday, October 12, 2013

Andainya Kau Tahu...

Andainya kau tahu
Apakah yang selalu ku rasa
Andainya kau tahu
Segala isi hati ku ini
Andainya kau tahu
Segala apa yang ku fikirkan
Aku pasti diri mu akan lebih rasa bersalah
Atau diri mu akan lebih yakin
Aku pun tidak pasti

Tapi ku tahu
Diri mu dalam diam 
Menyimpan satu hasrat
Hasrat yang murni lagi suci
Demi kehidupan kita mendatang
Itu yang aku pasti
Cuma diri mu takut untuk 
Menanti masa yang diri mu rancang itu

Takut bicaranya sepi
Takut bicaranya terhenti
Dakwatnya habis di tengah jalan
Takut dengan kehabisan itu
Akan membuatkan aku kecewa
Kecewa yang amat dalam

Andai sesungguhnya
Diri mu tahu
Aku kan setia menanti mu
Dari jauh dalam diam
Dari sudut hati yang terdalam
Akan ku simpan segalanya
Biarlah masa antara impian mu itu
Yang akan membicarakan semuanya
Kecuali ada halangan di tengah penantian kita
Diri mu mahupun diri ku 
Perlu berlaku jujur dalam setiap tindakan
Supaya antara penantian itu nanti
Tiada yang akan sia-sia lagi terpedaya


Bingkisan Nuraniku,
-Nurkasih Atieqah-
12.38PM

No comments: