Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Sunday, February 22, 2015

BERSEDIAKAH AKU?


Mutiara kata
Terfikir aku sejenak
Dalam diam aku teliti
Apakah itu perkahwinan?
Dari sudut hati aku menjiwai
Cukup mendalam
Dari dasar hati ia terbit
Naluri setiap makhluk ciptaan Allah
Mampukah aku melayarinya
Adakah semata CINTA?
Atau hanya SAYANG?
Mungkin juga NAFSU?
Atau kerana mencari redha ILLAHI
TANGGUNGJAWAB perlu dilaksana
KeTAATan perlu di lakukan
Bukan sebarangan
Itu jalan menuju SYURGA NYA
Jangan ambil enteng!
NAFKAH zahir batin segala perlu dipenuhi
Bukan hanya semata keseronokan di cari
Fikir dalam-dalam
Renung biar habis
Bertindak biarlah yang betul
ISTIKHARAH itu PENTING
Aku masih bertanya
Bersediakah aku?

2 comments:

Mohd Syarizwan said...

:) semoga dipermudahkan hingga ke syurga...

Nurkasih Atieqah said...

Terima kasih Syarizwan. Semoga urusan syarizwan juga dipermudahkan. :)