Pages

Selamat datang ke blog Bingkisan Nuraniku. Jangan lupa tinggalkan jejak sahabat-sahabat semua. Terima kasih kerana sudi ziarah blog Nurkasih Atieqah. Salam ukhwah.

Sunday, March 26, 2017

Malu Diam Membisu

Saat kau mula merasakan dialah yang kau cari. Apakah yang perlu kau lakukan? Adakah diam membisu itu jalan terbaik. Hanya memerhati dari jauh? Ohh rasanya itu bukan yang terbaik. Betul tak? 

Boleh dikatakan ciri-ciri yang kau impikan ada pada dia. Mungkin bukan 100% tapi dari pandangan mata kasar kau dan mulut-mulut orang di sekelilingnya, aku yakin dialah yang ku cari selama ini. Seorang yang boleh membimbing aku nanti. Seorang yang boleh menjadi ayah kepada anak-anak ku nanti. Seorang yang boleh membawa kami ke syurga Mu. Bukan mudah untuk mencari ciri-ciri sepertinya zaman sekarang. Mungkin satu dalam seribu pun susah nak jumpa.

Benar jodoh itu ketentuan Illahi. Tapi diri kau sendiri perlu berusaha juga. Ibu pun kata begitu. Kakak dan abang pejabat pun kata begitu. Ermm entah lar, macam mana yer nak mulakan kalau kau dah betul-betul jumpa apa yang kau inginkan? 

Kalau berjumpa pun susah nak bertegur sapa. Kalau terserempak berdua sahaja pasti masing-masing akan tertunduk malu dan terus berjalan. Alahai diri. Aku berserah hanya pada Illahi. Moga Allah memberikan petunjuk dan jalan yang terbaik buat hambaNya ini. Mohon doa semua. Aku banyak dosa. Mungkin doa kalian dimakbulkan Allah.


Insan Kerdil,
-Nurkasih Atieqah-

No comments: